Opublikowano: 12-10-2016

Analiza danych w marketingu - odwiedzający vs. klienci

Dwa tygodnie temu w moim newsletterze poprosiłam czytelników o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej Google Analytics oraz analizy danych na potrzeby marketingu internetowego. Oto krótkie podsumowanie wyników:

  1. Tylko 75% respondentów ma zaimplementowany na swoich stronach internetowych kod usługi Google Analytics. Wynika z tego, że 25% w ogóle nie zbiera danych mogących pomóc w planowaniu kolejnych - skuteczniejszych i tańszych - kampanii promocyjnych.
  2. Spośród tych zbierających dane, jedynie 75% prowadzi ich analizę, jednak rzadko na tyle umiejętnie, by planować dalsze działania marketingowe na podstawie wyciągniętych z danych wniosków.
  3. Jedynie 22% respondentów analizujących dane jest pewnych co do swojej umiejętności odczytywania raportów i wykresów w koncie Google Analytics. Pozostałe 78% określiło swoje umiejętności jako częściowe.
  4. Większość respondentów za główną przyczynę zaniechania analizy lub braku pewności co do wyciągniętych wniosków przypisywała brakowi czasu oraz słabej dostępności materiałów edukacyjnych.
Opublikowano: 07-09-2016

5 rzeczy, których potrzebujesz, by rozwijać biznes

Z podziwiem patrzysz na biznesy internetowe, które w stosunkowo krótkim czasie osiągnęły spektakularny sukces. Marzy Ci się to samo. Czasami nawet właściciel takiej firmy opowiada o jego kulisach, ale nie jest to pełny plan działania krok po kroku, którego oczekiwałbyś. Poza tym, nawet jeśli skopiowałbyś czyjąś strategię rynkową 1:1, to ze względu na różnicujące Was czynniki (grupa docelowa, branża, zasoby, styl komunikacji itp.), szanse na takie same efekty są nikłe.

Możesz jednak zawsze przyspieszyć rozwój swojego biznesu. Tak naprawdę jest to kwestia, która powinna być zawsze Twoim priorytetem. Poniżej znajdziesz 5 obszarów, w których Twoje działania są w stanie przynieść Ci największe pozytywne zmiany w kolejnym kwartale.

Opublikowano: 03-08-2016

Ile warto płacić za reklamę online

Wielu przedsiębiorców szuka swojej szansy w świecie online. Zaczynają od strony internetowej lub fanpejdża. Mają świadomość, że ludzie sami ich tam nie znajdą, dlatego zaczynają aktywnie pozyskiwać odwiedzających. Na pierwszy rzut idą metody bezpłatne - promowanie się na grupach, forach, pisanie bloga z nadzieją, że dostrzeże go wyszukiwarka itd. Wcześniej lub później jednak okazuje się, że te metody nie wystarczają, by Twój biznes rozwijał się w takim tempie, jakiego oczekujesz. Liczba odwiedzin czy zasięgi rosną zbyt wolno. Zbyt wiele czasu musisz poświęcać, by być dostatecznie widocznym, co odbija się na realizacji innych biznesowych zadań. Zaczynasz wówczas rozważać płatną metodę generowania ruchu, czyli reklamę online.

Uważam, że to bardzo dobry pomysł. Reklama daje Ci bowiem dwie zasadnicze korzyści. Po pierwsze - pozwala bardzo szybko zwiększyć liczbę odwiedzających lub zasięgi na platformie społecznościowej. Po drugie - jeśli użyjesz właściwych opcji kierowania, będą to w większości osoby zainteresowane Twoją ofertą, branżą, zapisem na newsletter itp.

Opublikowano: 12-07-2016

Dlaczego ludzie opuszczają Twoją stronę internetową (cz.2)

Prawdopodobnie zacząłeś swoje działania marketingowe w internecie od zamówienia strony www. Niestety, istnieją spore szanse na to, że nie jest ona Twoim skutecznym, wirtualnym, zawsze obecnym sprzedawcą. Możliwe, że coś w niej samej sprawia, że internauci, których na nią kierujesz (z wyszukiwarki, reklam, mediów społecznościowych itp.), po krótkiej chwili ją opuszczają. Przyczyn może być wiele. W poprzednim artykule omówiłam główne z nich, czyli:

  • wolne ładowanie się strony
  • wrażenie chaosu
  • zbytnie skupienie na firmie
  • trudności z poruszaniem się po stronie.

Kontynuując ten temat przedstawię Ci dzisiaj kolejne kwestie do zbadania na Twojej stronie. Jeśli je znajdziesz, nie panikuj. Ponoć problem poznany, to problem w połowie rozwiązany. Wyeliminuj go samodzielnie lub z pomocą specjalistów, a pozostawisz w tyle nieświadomą słabości swoich stron internetowych konkurencję.

Opublikowano: 07-07-2016

Dlaczego ludzie opuszczają Twoją stronę internetową (cz.1)

Spotykam wiele przedsiębiorczych osób, które mają od jakiegoś czasu stronę internetową, ale nie mają z niej prawie żadnych biznesowych korzyści. Co gorsza, nie wiedzą dlaczego. Inwestują swój czas i pieniądze, by sprowadzać na nią ruch, a odwiedzający nie chcą dokonywać konwersji (zapisu na newsletter, kontaktu, zakupu). Dane z Google Analytics pokazują wtedy m.in. krótki czas pobytu na stronie, niewielką liczbę podstron przejrzanych przez statystycznego odwiedzającego czy bardzo wysoki współczynnik odrzuceń.

Może to oznaczać, że internauci, których kierujemy na stronę z wyszukiwarki, reklam, portali społecznościowych itp., zastają na naszej stronie coś, co sprawia, że zaraz z niej wychodzą. W konsekwencji niewielu odwiedzających pozostaje na stronie na tyle długo, by w ogóle dowiedzieć się, co mamy im do zaoferowania, a współczynnik konwersji jest bliski zeru.

Pora coś z tym zrobić. Proponuję Ci dzisiaj, byś przyjrzał się swojej stronie krytycznie. Dobrym podejściem jest przyjęcie do końca czytania tego artykułu, że Twoja strona to strona Twojej konkurencji. Pozwoli Ci to być bardziej obiektywnym i jasno określić, co potrzebujesz ulepszyć, by Twoi potencjalni klienci mieli szanse poznać Ciebie i Twoją ofertę, polubić Cię i z czasem na tyle zaufać, by coś kupić.

Poniżej znajdziesz listę problemów, które stanowią najczęstsze przyczyny bardzo krótkich odwiedzin na Twojej stronie internetowej.

Opublikowano: 21-06-2016

Jak zbudować swoją przewagę dzięki stronie mobilnej

W 2015 roku w Polsce*:

  • 74% osób miało dostęp do sieci internet
  • 55% osób korzystało z internetu codziennie
  • 77% osób korzystało z komputera
  • 59% osób używało smartfonu (w porównaniu z 15% w roku 2012)
  • 24% osób używało tabletu (w porównaniu z 3% w roku 2012)

Oznacza to, że Twój pomysł na budowanie biznesu online i pozyskiwanie klientów w internecie ma mocne podstawy. Musisz jednak uwzględnić jak najszybciej w swoich działaniach marketingowych powyższe dane.

Twój potencjalny klient nie korzysta z internetu już tylko na komputerze (stacjonarnym czy laptopie), ale i na urządzeniach przenośnych (smartfon, tablet). I na dodatek korzysta z nich w inny sposób, często w innym kontekście i z inną intencją.

Ale to nie wszystko…

Opublikowano: 14-06-2016

Jak przestać się bać inwestowania w reklamę online

Chcesz pozyskiwać klientów online. Masz stronę internetową, może nawet fanpejdża i świadomość, że musisz aktywnie sprowadzać na nią ruch. Nie jest to wcale proste, bo o uwagę Twojej grupy docelowej walczy w internecie mnóstwo innych firm. Darmowe i tanie metody nie dają Ci takich efektów, jakich pragniesz. Zastanawiasz się w końcu nad reklamą albo nawet próbujesz za niewielkie pieniądze pozyskać większe zasięgi dla Twoich postów na Facebooku, ale boisz się kosztów albo efekty Cię rozczarowują.

Istnieją przedsiębiorcy, którzy inwestują w reklamę online sporo i stale, więc wydaje się, że znaleźli tajemny sposób na to, by im się to opłacało. Na początku pewnie mieli obawy podobne do Twoich i musieli podjąć skalkulowane ryzyko.

Opublikowano: 07-06-2016

Jak mieć więcej polubień na Facebooku

Tytułowe pytanie stawia sobie większość przedsiębiorców posiadających firmowe fanpejdże. Wynika ono z przeświadczenia, że duża liczba fanów pozytywnie przekłada się na biznes. Wierzysz w to? Jeśli tak, to odpowiedz sobie teraz na pytanie: w jaki dokładnie sposób znacznie większa niż do tej pory liczba polubień Twojego fanpejdża zwiększy Twoją sprzedaż?

Kluczowe w tym pytaniu są dwa słowa: dokładnie i sprzedaż.

Dokładnie oznacza, że podejmowanie działań mających na celu zwiększenie liczby fanów jest częścią większej, spójnej i przemyślanej strategii marketingowej. Natomiast sprzedaż jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju Twojego biznesu. Co z tego, że połowa Polaków polubi Twój fanpejdż, jeśli nikt nie będzie kupował Twoich produktów lub usług?

Opublikowano: 31-05-2016

Jak Twój model biznesowy ogranicza Twoje zarobki

W poprzednim artykule napisałam, że jedną z głównych przyczyn niezadowalających zarobków we własnym biznesie (niekoniecznie online) może być niewłaściwy model biznesowy. W zależności od przyjętej konwencji składa się on z pewnej liczby elementów, które planując biznes wypełnia się konkretami. Oznacza to, że tak naprawdę szukając źródła ograniczeń zysków w modelu biznesowym, musimy przyjrzeć się jego poszczególnym składowym.

Model biznesowy pokazuje, w jaki sposób zarabiasz pomagając swoim klientom. Oznacza to, że jego elementy powinny tak współdziałać, by generować przychody większe niż ponoszone koszty w rozsądnym czasie. Nadwyżka sprzedaży nad kosztami, czyli zysk, są bowiem konieczne, byś mógł inwestować w rozwój Twojej działalności i prowadzić styl życia, jakiego pragniesz.

Opublikowano: 24-05-2016

Dlaczego wciąż zarabiasz za mało w biznesie online

Prowadzisz swój biznes już jakiś czas. Zainwestowałeś sporo czasu i pieniędzy, by zaistnieć online i tam pozyskiwać klientów. Masz pewne efekty, jednak wciąż im daleko do marzeń, które miałeś zakładając ten biznes. Pracować mniej. Zarabiać więcej. Mieć elastyczny czas pracy. Podejmować samodzielnie sensowne decyzje. Unikać toksycznych klientów.

Rzeczywistość jednak nie wygląda tak różowo. Twoja lista zadań wciąż rośnie i rzadko udaje Ci się nie przełożyć czegoś na jutro. Czas poświęcany na marketing nie pozwala Ci obsługiwać więcej klientów i zarabiać. Nie śmiesz nawet marzyć o liście oczekujących na Twoje produkty czy usługi na pół roku naprzód.

Jako osoba przedsiębiorcza nie stoisz jednak z założonymi rękami. Chcesz zwiększyć swoje dochody, więc jesteś gotów włożyć w to jeszcze więcej pracy. Ciągle powiększasz swoją wiedzę o marketingu i prowadzeniu biznesu, zaczynasz działać na nowej platformie społecznościowej, dodajesz kolejne narzędzie. Bierzesz przykład z tych, którzy wydają się zarabiać znacznie więcej i inwestujesz w płatne kursy, szkolenia i narzędzia.

Opublikowano: 26-04-2016

Jak zachęcić internautę do zapisu na Twój newsletter

W jednym z wcześniejszych artykułów przekonywałam, że budowa własnej listy mailingowej to jeden z kluczowych elementów skutecznego marketingu internetowego. Umieszczenie formularza zapisu oraz zintegrowanie go z systemem do wysyłki e-maili to pierwszy i dość łatwy krok. Schody zaczynają się dalej.

Po pierwsze, ludzie sami nie trafią na tę stronę. Twoim zadaniem jest sprowadzić ich tu z różnych miejsc Internetu np. poprzez media społecznościowe czy reklamę. Po drugie, musisz ich przekonać do zapisu. I dzisiaj na tym temacie dzisiaj zamierzam się skupić.

Opublikowano: 19-04-2016

Jak wybrać właściwe działania promocyjne

Potrzebujesz klientów. Wielu biznesowych “guru” przekonuje Cię, że internet jest tym miejscem, gdzie znajdziesz ich w obfitości. Dlatego masz stronę internetową, prowadzisz fanpejdż na Facebooku, może nawet masz konto na innej platformie społecznościowej albo wysyłasz regularnie newslettery o ciekawej nazwie. Po co to robisz?

Prawdopodobnie odpowiedziałeś sobie – by mieć klientów. To skrót myślowy. Dlaczego? Ponieważ bardzo rzadko same działania marketingowe skutkują zakupem Twoich produktów lub usług.

Jeśli czytałeś moje wcześniejsze artykuły, to pewnie już wiesz, że większość naszych działań w sieci sprowadza na naszą stronę internetową jedynie… odwiedzających. To osoby, które weszły na Twoją stronę, bo przed chwilą znalazły w Internecie coś, co je zaciekawiło i kliknęły w Twój link. Jednak… jeszcze nic od Ciebie nie kupiły.

Opublikowano: 12-04-2016

Jak zatrzymać internautę na stronie z ofertą

W poprzednim artykule pisałam o trzech tematach, na których powinieneś się skupić pisząc treść na stronę sprzedażową – problemie klienta, jego marzeniach o życiu bez tego problemu i rozwiązaniu, którym jest Twoja oferta. Wydawać by się mogło, że dobrze napisana, spójna, logiczna oferta obroni się sama. Niestety, dzisiaj zarówno w świecie online jak i offline, to za mało. Trzeba ją jeszcze umiejętnie przedstawić potencjalnym klientom na Twojej stronie internetowej, czyli nadać jej odpowiednią strukturę, formatowanie i szatę graficzną.

Tak samo, jak przy pisaniu, wstawiając treść na stronę i pracując nad jej wyglądem, myśl o odbiorcy i dodatkowo – o celu Twojej strony. Chodzi przecież o to, by przekonać go do zakupu lub złożenia zamówienia. To jak przedstawisz swoją ofertę powinno służyć temu celowi i pozytywnie oddziaływać na internautę, który trafi na Twoją stronę sprzedażową.

Opublikowano: 05-04-2016

Jak przygotować treść na stronę sprzedażową

Twoja strona internetowa nie istnieje, by istnieć. Jest częścią Twojego modelu biznesowego i jednym z jej celów jest wspomaganie sprzedaży Twoich produktów, usług, aplikacji itp. Musi więc zawierać podstrony będące stronami sprzedażowymi, na których umiejętnie umieścisz oferty.

W przypadku sklepu internetowego większość podstron to strony sprzedażowe – przedstawiają one produkty, informacje o nich, cenę i przycisk „Dodaj do koszyka”. W przypadku usług, kursów, szkoleń, specyficznych niemasowych produktów itp. taką stronę trzeba stworzyć, co oczywiście nie wyklucza posłużenia się pewnym szablonem.

Kluczowym elementem skutecznej strony sprzedażowej nie jest szata graficzna czy układ strony (layout), ale treść. Odpowiednio sformatowania i wzmocniona w swoim przekazie elementami graficznymi, przesądza o tym, czy ktoś dzisiaj zdecyduje się na Twoją ofertę czy nie. Dlatego uważam, że tworzenie strony sprzedażowej warto zacząć od przygotowania treści.

Opublikowano: 22-03-2016

Dlaczego Twój kurs online może się nie sprzedać

Kursy online to wspaniały sposób, by nauczyć się czegoś w zaciszu swojego domu. Wystarczy komputer, tablet albo smartfon, słuchawki lub głośniki i dostęp do internetu. Zero dojazdów, jeśli kurs byłby w Twojej okolicy. Zero kosztów hotelu i podróży, jeśli odbywałby się gdzieś dalej. Do tego dochodzi często duża swoboda w wyborze czasu, kiedy usiądziesz do kursowych materiałów. To kusząca perspektywa - również dla Twoich potencjalnych klientów.

Możliwe, że masz jakiś bardziej lub mniej śmiały pomysł na e-kurs i właśnie zbierasz informacje o tym, jak go wdrożyć w życie. A może masz już swój kurs, ale jego sprzedaż nie jest zadowalająca. Zanim zabierzesz się za jego tworzenie albo spróbujesz znów go wypromować, dowiedz się, na co warto zwrócić uwagę, by Twój wysiłek i inwestycje dały Ci zadowalający zwrot.

Opublikowano: 15-03-2016

Czy Twój blog służy Twojemu biznesowi

Jeśli zastanawiasz się nad blogiem, vlogiem czy podcastem albo nawet już go prowadzisz, tytułowe pytanie powinieneś zadawać sobie regularnie. Blog wymaga Twojego czasu, uwagi i nierzadko pieniędzy. Warto więc, by przynosił Ci oczekiwane korzyści. Niestety, niewielu przedsiębiorcow od początku wyznacza swojemu blogowi jasne cele. Dużo częściej powodem rozpoczęcia blogowania bywa szczera chęć podzielenia się swoją pasją ze światem; sugestia znajomego; fakt, że konkurencja ma swojego lub przeświadczenie, że każda firma, która chce pozyskiwać klientów online, musi mieć bloga lub jakiś jego zamiennik.

Czym jest blog

Klasyczny blog to strona internetowa lub jej część, na której regularnie pojawiają się treści o określonej tematyce. Autor bloga pragnie, by zainteresowane osoby znajdowały i konsumowały te treści i wracały po więcej. Nierzadko też zależy mu na interakcji z czytelnikami np. w postaci komentarzy, a czasami nawet na zbudowaniu społeczności wokół bloga i jego tematyki.

Klasyczny blog opiera się na treści pisemnej w postaci postów czy artykułów. Jeśli pisanie nie jest Twoją mocną stroną, możesz jednak zastąpić blog wideoblogiem (vlogiem) czy podcastem (wersja audio) albo zatrudnić kogoś, kto pomoże Ci w pisaniu.

Opublikowano: 08-03-2016

Od czego zależy skuteczność landing page

Termin “landing page” albo strona lądowania prawdopodobnie już obił Ci się o uszy. Niestety wokół tego pojęcia krąży wiele mitów, które utrudniają zaprojektowanie skutecznego landing page’a albo zniechęcają nas do zabrania się za ten temat. Pora więc je obalić i zacząć korzystać z pełnego potencjału marketingowego stron lądowania.

Kilka popularnych mitów o stronach lądowania

Landing page potrzebuje osobnej domeny (mit)

Nie wiem, skąd to przekonanie się wzięło, ale jest na pewno nieprawdziwe. O skuteczności strony docelowej w pewnym stopniu decyduje jej układ, który jest różny od tego, który masz na innych podstonach w swojej domenie. Nie oznacza to jednak, że musisz umieścić ją poza domeną.

Czasami zdarzają się sytuacje, kiedy umieszczenie landing page w innej domenie ma sens. Taką sytuacją nie powinny być jednak przeszkody natury technicznej np. zastosowanie innej grafiki niż z szablonu.

Opublikowano: 01-03-2016

Jak skuteczniej prowadzić content marketing

Rzeczywistość marketingu internetowego jest dość zmienna. Często słyszysz o nowych podejściach, narzędziach, technikach, sztuczkach. W skrytości ducha czasem marzysz o tym, że w końcu pojawi się taki sposób sprowadzania na Twoją stronę potencjalnych klientów, który będzie tani, prosty i niewymagający zbyt wiele czasu.

Na pewno słyszałeś już więc o marketingu treści (content marketingu). Jeśli prowadzisz bloga, firmowy kanał na Youtube, masz fanpejdża czy wysyłasz newslettery, to nawet już go prowadzisz.

Jakie masz z tego efekty biznesowe?

Co się kryje pod pojęciem content marketingu

Specjaliści z branży np. agencje marketingowe, różnie definiują i przedstawiają content marketing. Nie jest więc dziwne, że i wśród przedsiębiorców ta technika marketingowa jest rozumiana na wiele sposobów.

Czy bliska jest Ci następująca, zbieżna z myśleniem wielu małych i średnich przedsiębiorców, definicja?

Opublikowano: 23-02-2016

Dlaczego warto budować własną listę mailingową

Wiele baz mailingowych zawiera Twoje adresy e-mail. Podałeś je zapisując się na newslettery, kupując coś w sklepach internetowych, wypełniając dokumenty w jakimś urzędzie. Do Twojej skrzynki przychodzą e-maile od tych podmiotów. Lepsze i gorsze. Przydatne i takie, które od razu wyrzucasz do kosza.

Niejednokrotnie słyszałeś, że w Twoim modelu marketingowym również przydałby się newsletter. To kolejne zadanie na Twojej już pękającej w szwach liście. Dlaczego warto poświęcać mu czas i uwagę? Co może dać Ci budowa i komunikacja z własną listą adresową? Dlaczego warto zadbać o ciągłe pozyskiwanie nowych subskrybentów?

Dużo więcej niż Ci się wydaje.

Opublikowano: 16-02-2016

Od czego zacząć pracę nad swoją stroną internetową

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów online, posiadanie strony internetowej wydaje się dzisiaj koniecznością. Jeśli masz ją od jakiegoś czasu, równie ważne jest, by co jakiś czas przyjrzeć się jej i ulepszyć ją tak, by dalej dobrze służyła Twoim celom. Bez względu jednak na to, czy myślisz właśnie o nowej stronie czy o przerobieniu tej, którą już masz, możliwe, że zabierasz się za ten projekt… z niewłaściwej strony.

Prawdopodobnie odnajdziesz się w jednym z dwóch scenariuszy. Pierwszy – zdobędziesz wiedzę i postawisz stronę sam np. na popularnym WordPressie. Drugi – znajdziesz agencję lub webmastera, który wykona stronę dla Ciebie. Jednak to nie powinny być pierwsze kroki, które wykonasz.

Zbyt pospieszne przejście do etapu wykonania strony obarczone jest ryzykiem. Zwykle poprzedzi go przeglądanie stron internetowych konkurencji, liderów z Twojej branży lub Twoich ulubionych stron. Biorąc z nich przykład możesz powielić błędy, które zawierają, przyjąć rozwiązania niepasujące do Twoich realiów albo otrzymać stronę, która uczyni Twój marketing internetowy nieskutecznym.

Opublikowano: 09-02-2016

Czy reklama Google AdWords przyda się w Twoim biznesie

Na pewno zetknąłeś się już z reklamą Google AdWords i to nie raz. Kiedy wpisujesz w wyszukiwarce Google jakieś hasło, otrzymujesz wiele stron wyników wyszukiwania. Te na górze, po prawej i niekiedy na dole strony, oznaczone pomarańczowym prostokątem, to właśnie reklamy Google AdWords. Czasami widzisz też w odpowiedzi na swoje zapytanie zdjęcia produktów z nazwą i ceną - to również AdWords. Kiedy oglądasz film czy teledysk na Youtube, napotykasz reklamy AdWords m.in. w postaci video przed filmem czy w postaci prostokąta na filmie. Na reklamy graficzne, również w postaci animacji, natykasz się także na wielu stronach internetowych, które przeglądasz. To tylko kilka formatów dostępnych w systemie Google AdWords.

Twoje produkty i usługi też mogą tam się znaleźć… i nie musisz po to wcale rozbijać banku.

Opublikowano: 29-01-2016

Jak poświęcać mniej czasu na marketing internetowy

Prawdopodobnie znasz firmy lub osoby, które dzisiaj nie prowadzą żadnej promocji i na brak klientów nie mogą narzekać. Ta komfortowa sytuacja wynika z wypracowania sobie przez lata takiej sytuacji, że wystarczają im polecenia sporej puli dotychczasowych klientów. Nie reklamują się np. na Facebooku, jednak muszą regularnie inwestować w podtrzymywanie relacji z klientami np. poprzez newsletter, konferencje, spotkania networkingowe itp.

Możesz taki stan rzeczy osiągnąć za jakiś czas. Dobrze jednak wiesz, że najlepszy Twój produkt czy usługa dzisiaj bez promocji nie zaistnieje na rynku. Musisz na to poświęcać czas, ale ile go będzie, zależy od Twojej strategii budowania biznesu.

Opublikowano: 21-01-2016

Jak bezpiecznie pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce

Wielu przedsiębiorców uważa pozycjonowanie za metodę na pozyskiwanie klientów w internecie, często dodatkowo wierząc, że powinno ono być szybkie i tanie. Trudniej o więcej nieporozumień wokół tego pojęcia.

Prawda jest natomiast taka, że efektem pozycjonowania się w wyszukiwarkach internetowych może być jedynie sprowadzenie na Twoją stronę www… internautów. To, ilu z nich stanie się Twoimi klientami lub subskrybentami, zależy po części od jakość pozycjonowania, ale przede wszystkim od tego, co odwiedzający doświadczy na Twojej stronie albo w kontakcie z Tobą.

Mimo wszystko pozycjonowanie w wyszukiwarkach może być ważnym elementem Twojej strategii pozyskiwania klientów online.

Opublikowano: 15-01-2016

Jak zacząć korzystać z danych Google Analytics

Google Analytics to dostępna w darmowej i płatnej wersji usługa firmy Google Inc. pozwalająca gromadzić i analizować dane dotyczące ruchu na Twojej stronie internetowej. Dzięki podstawowym raportom w bezpłatnym koncie Google Analytics możesz dowiedzieć się m.in.:

  • z jakich krajów i miast pochodzą osoby trafiające na Twoją stronę
  • jaki odsetek odwiedzin pochodzi z urządzeń mobilnych
  • przez co w internecie ludzie trafiają na Twoją stronę np. słowo kluczowe w wyszukiwarce, post na Facebooku, link w artykule na stronie internetowej ABC itd.
  • które metody pozyskania ruchu dają Ci najwięcej zapisów na newsletter lub klientów
  • jakie treści na Twojej stronie najbardziej interesują odwiedzających itd.
Opublikowano: 08-01-2016

Dlaczego Twoje działania promocyjne nie dają efektów

Zainwestowałeś już dość dużo czasu, wysiłku, energii, a nawet pieniędzy w pozyskiwanie klientów z internetu. Nie zadowalają Cię jednak efekty. Lista mailngowa i sprzedaż rosną zbyt wolno albo i wcale. Jakie mogą być tego przyczyny?

  • pozyskujesz zbyt mały ruch na stronę
  • ściągasz odwiedzających z niewłaściwych miejsc
  • w ruchu przychodzącym na Twoją stronę jest niewiele osób zainteresowanych ofertą
  • internauci na Twojej stronie napotykają na utrudnienia
  • treści na stronie nie przemawiają do odwiedzających
  • grafika na www nie wspiera przekazu
  • blog lub newsletter nie odpowiada na właściwe potrzeby czytelników itd.
Opublikowano: 31-12-2015

Jak zwiększyć skuteczność Twojej promocji online

Od jakiegoś czasu promujesz swoje produkty lub usługi w sieci. Chcesz je sprzedawać i dzięki temu zarabiać. W marketingu internetowym skupiasz się więc na pozyskiwaniu wysokiej jakości ruchu oraz takim ulepszaniu strony internetowej, by nie przeszkadzała odwiedzającym w dokonaniu oczekiwanej przez Ciebie konwersji. W końcu dochodzi do sprzedaży. Pieniądze trafiają na Twoje konto, a Ty czujesz się zadowolony z wykonanej pracy.

Mam więc pytanie: W którym momencie kończą się działania marketingowe w stosunku do każdej osoby, którą sprowadziłeś z internetu na Twoją stronę www?

Opublikowano: 18-12-2015

Jak zmienić odwiedzających stronę internetową w klientów

Wielu przedsiębiorców rozpoczyna swoje działania w internecie od zamówienia lub samodzielnego wykonania strony internetowej. Następnie szuka darmowych lub płatnych metod pozyskania ruchu na stronie licząc, że to wystarczy, by mieć klientów lub subskrybentów. Jednak to wcale nie takie proste – wiesz o tym z własnego doświadczenia.

Czym jest konwersja

W marketingu internetowym konwersja to działanie związane z Twoją stroną internetową, które:

  • wcześniej określiłeś
  • jest możliwe na Twojej stronie
  • jest korzystne dla Ciebie biznesowo, czyli wcześniej lub później ma doprowadzić do sprzedaży.

Internauci, którzy trafili na Twoją stronę muszą dokonać konwersji, by stać się subskrybentami lub klientami.

Opublikowano: 10-12-2015

Jak skutecznie pozyskać ruch na stronę internetową

Oferta Twoich produktów, usług czy newslettera znajduje się na Twojej stronie internetowej lub zamierzasz wkrótce ją tam umieścić. Twoi potencjalni klienci powinni się z nią zapoznać. Pora więc wyłowić ich z morza Internetu i sprowadzić na Twoją stronę, czyli pozyskać ruch.

Ruch w tym kontekście oznacza liczbę internautów, którzy wchodzą na Twoją stronę w określonej jednostce czasu np. w miesiącu.

Metody pozyskiwania odwiedzin

Możesz sprowadzać osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą na Twoją stronę poprzez działania w Internecie i… poza nim.